Misslyckande

Hej!
Dagens hoppträning blev ju inte sådär superbra direkt. Började med att vi red fram och Filur var värsta pigg, typ körde sitt egna race. Efter ett tag gick det i alla fall okej tills vi skulle börja göra galoppombyten. Det var nämligen inte våran starkaste sida, men jag måste börja bestämma mig och liksom rida ännu mer när det blir svårt och inte bara stressa upp mig hela tiden! Sen efter det skulle jag ta av mig jackan, och så tänkte jag att det alltid brukar gå så bra när jag gör det utan att någon håller i honom. Men precis när jag ska börja dra igenom ena handen ur ärmen så blir Filur rädd (fast jag vet into om det var för mig eller något utifrån) så då springer han iväg och så dök ett hinder upp precis framför oss, men precis innan svänger han förbi så jag tappar balnasen och typ hamnar på sidan. Sen vet jag typ inte vad som hände mer än att jag fastna i stigbygeln först och sen bara låg jag där på marken. Gick bra i alla fall, kände ingenting just då men nu känner jag lite på ena knät, armbågen och i huvudet. Får dock skylla mig helt och hållet själv som är så himla trög.
 Haha, Tuva är så söt också. Hon bara, "Hanna hoppa av!". Gulligt tycker jag men i alla fall efter avramlingen hoppa jag upp igen och så skulle vi börja hoppa och det gick typ inte alls bra. Vi skulle hoppa som på en åtta nästan och byta galopp och shit vad dålig jag var. Jag kunde typ inte ställa eller böja eller nåt alls åt det håll jag skulle byta galopp till. Det gick bara inte, kroppen ville liksom inte som huvudet så det blir något att träna på. Men jag kan känna så iblan i dressyren också när han biter sig fast. Stackars Filuren fick springa hur mycket som helst också bara för att jag klantar mig!
 I alla fall efter åttgrejen skulle vi hoppa bana och då gick det lite mer okej i alla fall, men jag hoppar före alldeles för ofta.
 Filur skötte sig bra idag i alla fall men jag måste skärpa mig!



Efter det här inlägget tror jag att alla intressesmurfar hoppar av lycka med tanke på hur intressant ni troligen tyckte att det var :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0