idag är ingen vanlig dag för idag ser ut o bli en fin dag!

Tjolahejtjolahopp!

Dagen är än så länge ung och det känns kan jag säga, Hillevi firades nämligen igår eller idag beroende på hur man ser på saken men eftersom hon skulle till Poppe nu så gick vi alla upp tillsammans med henne eftersom hon var födelsedagsbarnet. Hela 17 år, Grattis Hillevi (även fast det egentligen är imorgon)! ;) Kvällen blev i alla fall lyckad men nu är jag trött men inte tillräckligt för att sova. Istället ska lördagsfikat fixas men efersom huset än så länge sover får jag nog vänta en liten stund till!

Men annars har det inte hänt så mycket i mitt liv de senaste dagarna men jag har tänkt på en del saker. En grej jag kommit fram till är att jag gillar Tyra. Till en början när jag läste hennes blogg vilket för det första aldrig inträffade kändes hon bara typ ytlig och så eftersom jag bara kolla bilder, hihi. Men i alla fall, för att komma till saken! När jag började läsa vad hon skrev insåg jag att hon hade en hel del vettiga saker att säga och att hon verkar vara himla bra! Ni borde i alla fall kolla in där tycker jag och för er som inte hittar är det bara tyras.se typ ;) Men om jag säger såhär det är inte hennes smycken och kläder jag är ett fan av utan att hon verkar tycka och tänka så himla mycket bra i alla fall om man går in på kategorierna tyra tycker till, boosta ditt självförtroende och delvis också tyras egohörna.

En annan grej jag tänkte på häromdan när jag bläddra i en tidning var att om man har svart smink och svarta kläder och är deprimerad kallas man automatiskt för emo och människor antar att människan skär sig men om man är blond och inte klär sig i helsvart men också deprimerad är det bara synd om personen. Något att tänka på! Och ytterligare en grej är frågan om hur man placerar folk. En tjej som fixar sig mycket och typ bryr sig om sitt utseende blir lätt kallad fjortis men egentligen kan man undra varför? Det kanske är den tjejens intresse precis som vissa älskar att dansa och andra att spela datorspel. Sen är det väl sällan en stylist skulle kallas fjortis bara för att hon eller han gillar kläder och smink typ. Utseendet är ju bara ett sätt för många människor att visa vem man är men hur lätt kan det vara att stå upp för sig själv om man hela tiden ska bli nedtryckt? Ock det här gäller alla människor oavsett vad man ingår i för "kategori" för det är väl så vi väljer att styra upp människorna rnt omkring oss, i kategorier.

Ja, det där var väl lite om vad jag tänkte och nej jag har typ inte blivit värsta helgonet som tycker att alla människor borde ta varandra i hand och tacka gudarna för att alla människor är så underbara, nej! Det skulle nog inte passa mig eftersom jag är en av dem som vräker ur mig orden som "titta vilken fjortis och värsta emot där borta typ" men det här kanske i alla fall kan bli en början till ett slut. Jag har i alla fall bestämt mig för att jag måste bli snällare typ och lite mindre fördomsfull för ibland har jag behövt stanna upp och fundera den senaste tiden om vad jag egentligen gör och hur jag beter mig. Så förlåt till alla er människor jag kanske varit lite ovanligt dryg mot den senaste tiden men det har liksom bara blivit så. Jag är inte alltid så snäll men jag ska bli bättre, jag lovar! Eller okej, bara om jag orkar... :P





Glöm inte kolla in mina chaps, alldeles, alldeles lagom långa eller? :P

Bjussar på två bilder från tiden då jag var bebis i hopp om att en dag kanske bli lika snäll igen som jag var då! Var jag snäll då?

Nej! Vänta! Och skit samma och ja vad ska jag säga? Inlägget blev långt men det får ni leva med för jag kände att jag ville säga det där liksom ;)

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0