att dra ett streck?!

Jag insåg förut idag hur dumt det här med att dra ett streck över något är. Om man drar ett streck och glömmer det man är missnöjd blir ju risken att det händer igen inte direkt mindre. Smartare är nog om man istället tar lärdom av dem och gör om och gör rätt. Det ska i alla fall jag försöka med för ibland käner jag att jag är lite dum och ego. Men nu ska jag minnas det och sedan inte göra om samma saker igen för ibland tror jag att jag sårar dem runtomkring mig fast å andra sidan är det ju svårt att alltid vara bäst också. Mitt mål får nog bli att vara lite lagom snäll istället för helt perfekt kommer det aldrig bli men en skärpning kan ju i alla fall fixas!!

En till tanke som slog mig är att det är mycket svårare att vara snäll när man är ledsen och besviken eftersom man inte orkar bry sig. Hur ska man göra då egentligen? Man måste ju få vara ledsen och besviken ibland liksom. Det finns mycket som är värt att tänka på och kanske är tänker som man gör när man blir lite tom i skallen. Framtiden. Hur? Börja om? Fortsätta? Lägga av?? Snurr, snurr. Jag måste inte veta nu men jag gillar att ha hela mitt liv planerat. Kanske är det dags att bara släppa loss eller är det nu som man ska säga schackmatt..?















Kanske är det detta som får uppta all min fritid i höst om tiden behöver fyllas ut.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0