att rida till rix fm

Hihihihohohihihiha!

Jag är klar med sisu nu och det känns rätt gött ska ni veta för det innebär att jag har sommarlov på riktigt nu (i cirka tre dagar...) eftersom att alla mina jobb är klara. Så 7 dagar jordgubbar, tre dagar stall och 32 sisu uppdgrag på det har gjort att jag tjänat rätt så lagom med pengar och det gillas. Älskar att alla mina jobb har varit så simpla också, jag har liksom sluppit allt det där med 8 timmar långa arbetsdagar i fyra veckor i streck för även om det kändes lite trist innan sommarlovet är jag glad för att jag slapp det i efterhand. Jag menar, jag har ju hela livet på mig till att jobba sen ;)
Det enda dåliga med att jobben är slut är att pengarna tar slut och att jag inte får träffa några fler söta barn för en del grupper har varit så kul att ha och jag älskar en lillgammal kille jag mötte igår för 1. han var ungefär såhääär söt, 2. han var ungefär såhääär klok och 3. när alla barn knuffades i knuten skrek han "meh grabbar, vi måste tänka efter nu och hjälpas åt!". Notera att grabben var åtta år gammal :)

Kvällskursen idag blev i alla fall väldigt skojsig för Filur kändes mycket bättre, tror han gillade sin nya padd och lite massage också. Så hoppa glatt gjorde han och han har blivit så himla duktig och då blir jag så glad :) Jag skulle typ kunna hoppa hur mycket som helst när han är som idag och jag känner verkligen när jag gör rätt och när jag skulle behövt hjälpa honom mer och jag vet liksom hur jag ska inverka för att hjälpa honom då och det är så kul att känna att man i alla fall kan göra något lite rätt ibland!

Måste nog bara säga också att när man glad är typ kvällskurs i stallet det mysigaste och roligaste man kan göra även om den ligger under hela agustifesten. Eller juste! Vi missar inte riktigt allt för ida hördes rix fm ända upp till stallet ;)



Sådär ↑ såg det ut på kvällskursen förra året men eftersom jag inte har någon bild från den i år bjuds det på en annan bild som är tagen innan sommaren! ↓



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0