lite livshumor

Idag bjuds det på lite ruuliga, mindre ruuliga men också lite halvt elaka citat (citerar efter minnets förmåga). Njuuut!

När jag var i stallet en sommardag tillsammans med Emilia som är typ liten. (Vi stod utanför Ragnars box):
E - Det är en geting här inne!
J - Aa.
E - Ska vi inta ta bort den?
J - Varför då?
E - Den kan ju flyga in i Ragnars öra fattar du väl?!

I facebook-chatten:

IJ - Vill du ses någon dag nästa vecka?
J - Njaa. jag vill nog inte det.
IJ - Varför inte? Vi skulle kunna ta en promenad, laga mat eller bara mysa..
J - Fast jag vill nog inte...
IJ - Men varför inte dåå?
J - Jag tycker du är äcklig.

På mitt rum tillsammans med mamma:
M - Johanna, dina blommor ser jättetörstiga ut!
J - Jag vet men det skulle väl du också göra om du inte fått något att dricka på flera månader?!

På mattelektionen tillsammans med våran lärare micke:
M - Vad tycker ni är snyggast av det här då? 0.333333333333 eller 1/3.
Vi - 0.3333333333 om man avrundar.
M - Men nej. Håller ni inte med om att 1/3 är snyggare. Det ser ju mycket bättre ut!
Vi - Naae.
Vi - Eller man svarar ju i alla fall med 0.333...
M - Okej men vi röstar då.
Resultatet blev 2 på 1/3 och 4 på 0.33333.
Vi - Där ser du 0.333333 är ett bättre svar.
M - Ja men om ni tänker såhär. Vilka är bäst på matte här och hur har dem svarat?!

I en intervju med 24 NT:
R - Vet du vad de här högtalarna som sitter på taken och tjuter ibland är till för?
J - Jaa, det är väl någon skyddsgrej?!
R - Ja precis men vad larmar dem för då?
J - Inte säker men för typ faror och krig kanske..
R - Okej men vad gör du om de börjar tjuta då?
J- Gömmer mig?!

I ljushallen när vi pluggar matte:
E - Vad gör du om han kommer då?
J - Låtsas att jag inte har några ben i kroppen och sjunker ner på marken (demostrerar lite halvhjärtat).

Sluuut på citat just för tillfället men avrundar nedan med en ordlista på ord som kan förgylla en annars tråkig dag!


Ordlista:
Föda - använd istället för att säga mat
Gusch - använd då något är en korsning mellan gudars och gasch
Homo sapiens sapiens - använd istället för att säga människa


Den blev inte så långa men jag har hört att kvaliteten betyder mer en kvantiteten. Hejdå och lycka till i livet!




Kommentarer
Postat av: Amanda

föda! <3

2011-12-06 @ 19:24:27
URL: http://amandajohannas.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hahah klockrent! <3

2011-12-07 @ 09:17:01
URL: http://annaemeliebergstrom.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0