bästis fille!

Har haft en riktig Fille helg den här veckan och det har varit bäst! I fredags testade jag på att longera lite eftersom hans rygg inte mår så bra. Tänkte köra lite galopp-program och till en början gick det ganska bra men sen gick det sämre. Tänkte dock inte ge någon utförligare version av hur jag gjorde här då det nog blir lite tråkigt att läsa så ni får väl fråga mig istället om det är så att ni mot förmodan skulle vilja veta.

I lördags vare tänkt att jag bara skulle skritta barbacka i skogen med emma men sen så blir det ju så lockande ute på fältet så då sa vi såhär att vi kunde testa att trava litegrann bara. Att trava var dock inte det lättaste för det blev jätteskumpigt så då tänkte jag att jag kunde galoppera långsamt istället men det gick inte, hahha. Fille typ drog och jag höll mig fast i manen och undrade vilket sätt som var det bästa om man nu ville bromsa medan pari typ bocka runt lite där bakom. Hihi, gick bra i alla fall och det var ju rätt så väldigt kul också måste jag ju erkänna ;)

Idag vare DM och Fiilur var asbra. I första klassen var han dock galet spänd och var typ rädd för någonting, anitngen vare hindrena, domartornet eller allt annat runt omkring som inte brukar vara där :P Nej men så då fick vi två stopp, ett på 2:an och ett på 3:an och några tidsfel. Vingla lite hit och dit gjorde vi också men jag tyckte ändå han var duktig som hoppa! Sen DM-klassen, hitta ett mycket bättre flyt även om det fortfarande var väldigt vinglit men han bjöd i alla fall på mer och var inte fullt lika spänd så det var ju bra. Ett pet fick vi och stilpoängen 42. Känns helt okej faktiskt och nu är jag galet pepp på NFK så jag hippas jag kommer dit :D

Annars har jag träffat Amanda i helgen och ätit världens godaste gino med henne :D Sen har jag umgåtts med Melanie och Jocke också. Spela nåt kul spel och kolla melodifestivalen och Saades resultat förvånade faktiskt! Orka dock inte se hela då det blir så drygt eftersom det håller på i flera år...

Bilder från tävlingen kommer när jag fixat!

Syns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0