det sitter i huvudet

Jag gillar skolan! Jag gillar kompisar! Jag gillar Lillen! Jag gillar Filur! Jag gillar mig!

Gissa varför joo, för att idag skärpte jag mig. Filuris har ju fortfarande skav så blev lite baracka igen men idag till skillnad från en massa andra dar så försökte jag verkligen, tumme upp! Jobbade lite med böjning och ställning i skritten och han blev lite sur ibland. Vet inte om det var för att jag kom åt honom eller om jag kanske höll lite för mycket i han ibland men tyckte han blev fin mot slutet i alla fall! I galoppen var det lite värre så där försökte jag mest hålla igång honom för han vill antingen bara stanna eller rejsa järnet hela tiden. Lyckades i alla fall med att få en någorlunda bra känsla stundtals och hör och häpna men idag travade jag också. Brukar inte trava när jag rider barbacka eftersom jag har sitta-ner-problem men idag försökte jag och helt okej gick det. Det svåra är bara att få honom att ta för sig mer samtidigt som jag sätter mig men det ska tränas på för nu ska jag verkligen försöka!! Jag är så mesig jämt men nu har jag i alla fall insett hur katastrofalt allt blir när jag inte skärper mig så från och med nu existerar inte "jag ska försöka göra bättre" för nu finns bara nu ska jag göra det! Och om jag inte skärper mig då ska jag hoppa av för då tjänar jag ändå ingenting på det PUNKT SLUT.

Wow! Skönt det känns att bestämma sig för något, hihi. Nu återstår alltså bara det svåra: att hålla kvar i beslutet jag just fattade men det måste sätta sig, det måste!!



Barbackabild sen i våras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0