man kan nog kallat magplask

Hejhopp mina vänner!

Om jag nu ska summera kvällskursen har det väl gått sådär. Första dagen gick det bajs typ, men dag två blev det mycket bättre och troligen lite tack vare en mjuk padd och massagen, dag tre gick även den bra och kul var det att faktiskt lyckas lite med dressyrövningarna men idag sa det bara plask. Hoppning var det men vi hittade aldrig riktigt flytet även om vi fick till en skaplig "framhoppningsbana" typ men sen när vi skulle börja hoppa lite mer på riktigt hamnade vi typ i ett helknasigt mellanläge tror jag precis innan första hindret men annars tror jag det var helt okej förutom avståndet dårå. Men i alla fall! Eftersom vi kom helt fel så typ lyckades vi på något sätt dra med oss alla bommar ner och sen gick vi omkull typ samtidigt så jag åkte iväg på banan och Filur slog över eller typ hamnade på sidan på något sätt. Vet inte riktigt men leriga blev vi och stackars filur skrapa upp sig framme på bringan men annars kom vi väldigt väl undan med tanke på vad som kunde hänt men filur skadade sig mest. Jag fick mest munnen full av sand men mitt huvud har börjat halka efter lite nu så lite sömn kommer bog inte sitta fel.

Är så synd bara nu när han blivit så fin att det här skulle hända för dels blev han ju lite rädd för hindrena typ så hans självfortoende fick nog en rejäl smäll så vi skutta bara över ett minihinder några gånger efteråt för att känna att allt var okej. Men hoppas verkligen inte att han sträckte till sig någonstans för då får jag skuldkänslor :( stackars ponny men jag vet inte riktigt vad som gick fel, tror bara det var avståndet som spöka lite men vet inte. Imorgon ska han bara ledas lite i alla fall för att mjuka upp kroppen lite och sen blir det nog lite linimentliknande salvor också på det.



Bästa stackars lille fille :(

Kommentarer
Postat av: Hillevi :)

Sv; haha, ja visst är jag, eller inte. Men den var ju faktiskt utsökt ;) hihi!

2011-08-21 @ 19:11:06
URL: http://nittiofyranollattafjorton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0