vilse i jordgubbslandet

Det är kul med lov!

Häromkvällen träffade jag Långben. Åt mat, åt godis, åt jordgubbar med glass, gick till ica med paraflax i spöregn och kolla film gjorde vi. Det var sköj, nästa gång blir det tältning ;)

Igår var det hästigt värre men så ska det vara. Skrittade Lucie, nybörjartränade stackars Filur och tömkörde bästa miniponnyn. Lillen är så sööt. Förresten så var Måns, Filur och Chess tror jag det var tröga nog att smita in på tennisbanan igår. Inte smart, det hade tydligen typ tagit 30 minuter för dem att få ut Filur bara för att han var fegis. Filur klarade sig i alla fall från sår vilket jag är glad över för de hade typ gått in genom staketet i ett pyttelitet hål. Asså våra hagar suger verkligen. Jag tror hästarna stuckit från slänten varje dag de gått där..
Det var lite om igår. Idag har jag än så länge varit och plockat lite jordgubbar med Boiardt. Helt okej var det och 72 spänn i timmen tjänade vi och det är ju ganska okej även om det inte blir någon större summa eftersom man bara jobbar några timmar men det blir lite i alla fall. Lyckades tappa bort oss gjorde vi också för vi hade lämnat våra grejjer på våra rader men sen kunde vi inte hitta dem igen så jordgubbsmannen var tvungen att komma och hjälpa oss hitta tillbaks. Lyckat ;)

Nu blir det lite stall innan det är dags för träningsgrupp. Eftersom jag är en väldigt mogen 16-årig tjej känner jag mig faktiskt väldigt pepp på att leka lite häst på fältet :P

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



11 månader idag tjejen, du kommer alltid att ha en plats i mitt härta ♥

Kommentarer
Postat av: amanda

vi är så mogna såååå! :D :D

2011-06-22 @ 15:48:28
URL: http://amandajohannas.blogg.se/
Postat av: Mary

haha, jag erkänner :D det står "morgon Mary" på hinken och den står bredvid "morgon Måns" i stallet ;) haha

2011-06-22 @ 22:03:59
URL: http://marypoynter.blogg.se/
Postat av: feffelito

bästaaaaaa

2011-06-23 @ 20:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0